Pozycjonowanie strony internetowej jest kluczem do dostania się na szczyt wyników wyszukiwarki. O czym należy pamiętać, aby działania SEO były skuteczne? Jakie elementy mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?
Content a pozycjonowanie
Treści, jakie znajdują się na stronie, mają ogromny wpływ na to, czy będę przyciągać dużą ilość odwiedzających. Google stara się, aby proponowane przez niego wyniki jak najlepiej odpowiadały na zapytanie użytkownika. Dlatego też w pierwszej dziesiątce pojawią się strony zweryfikowane jako zawierające treści zgodne z podanymi hasłami. Istotne jest użycie odpowiednich słów kluczowych, dzięki czemu Google oraz internauta mogą odnaleźć interesujące ich zagadnienie.
Nie można przesadzać z ilością słów kluczowych i należy odpowiednio dobrać je do każdego z pisanych tekstów. Najważniejsze, aby całość treści była ze sobą spójna i dostarczała rzetelnej wiedzy. Musi być ona oryginalna, dlatego nie można kopiować cudzej pracy i umieszczać jej na swojej witrynie. To może doprowadzić do wykrycia przez Google duplicate contentu i zablokowania strony, co bezpośrednio negatywnie wpływa na całe pozycjonowanie.
Linkowanie i szybkość ładowania strony
Ważne jest, aby linkowania wewnętrzne jak i zewnętrzne były poprawne, a także prowadziły do odpowiednich i wartościowych stron lub podstron. Google widzi wtedy, że nasza witryna jest postrzegana przez inne jako wiarygodne źródło informacji i że sami korzystamy z informacji zawartych na rzetelnych stronach.
Należy również mieć na uwadze czas ładownia strony. Zbyt długie oczekiwania (tj.powyżej 2-3 sekund) sprawia, że wiele osób opuszcza stronę, a tym samym podwyższa współczynnik odrzuceń. To powoduje, że spada jakoś usługi, jaką oferuje Google, przez co zmuszony jest obniżyć pozycję strony w wynikach.
Wiek i historia witryny
Pozycjonowanie uzależnione jest także od wieku i historii danej witryny. Google docenia domeny, które działają w internecie od lat i oferują wartościowe treści. Jednak kupując używaną już kiedyś witrynę, trzeba mieć na uwadze jej przeszłość. Jeżeli była karana przez Google lub znajdowały się na niej drażliwe treści, może to negatywnie wpływać na nową stronę. Dlatego przed zakupem adresu, należy upewnić się, że nie działo się na niej nic szemranego.
Tytuł i nagłówki
Pisząc wartościowe treści, trzeba pamiętać o ich odpowiednim oznaczaniu. Słowa kluczowe mają dużą moc jeżeli umieszczane są we właściwych miejscach. Tytuł oraz nagłówki powinny zawierać w sobie frazę kluczową a tym samym wskazywać Google, o czym będzie traktował tekst. Tytuł strony, nagłówki H1, H2 czy H3 to podstawowe zabiegi w działaniach mających wpływ na pozycjonowanie.
Rich Snippets
Aby zachęcić użytkowników do odwiedzenia witryny, a zarazem stać się bardziej atrakcyjnym dla Google, warto pamiętać o rich snippets. Są one szczególnie pomocne w przypadku e-commerce, ponieważ już w wyszukiwarce może być widać cenę, podstawowe cechy produktu oraz jego ocenę. Dzięki temu potencjalni klienci już na wstępie będą wiedzieć, czy są zainteresowani ofertą, wobec czego wzrasta szansa na odwiedzenie przez nich e-sklepu.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@pixabay