Agencja SEO ma na pokładzie specjalistów, którzy wiedzą, w jaki sposób przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie. Jednak nie tylko ich zaangażowanie będzie miało wpływ na to, czy Twoja strona internetowa rozgości się na topowych pozycjach w wyszukiwarce. Równie ważny jest Twój wkład. Dlatego, gdy powierzyć agencji SEO pozycjonowanie, pamiętaj, że musisz też znaleźć czas na wdrażanie jej wytycznych i regularne monitorowanie działań.
Przedstaw swój biznes i cele, które chcesz osiągnąć
Na początek współpracy daj się poznać. Agencja SEO, która zajmie się Twoją stroną internetową, z pewnością będzie chciała dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej branży, poznać problemy, z którymi się mierzysz, poznać konkurencję i określić cele, które chcesz osiągnąć poprzez pozycjonowanie swojej witryny. To wszystko pozwoli na przygotowanie odpowiedniej strategii działań i zaplanowanie pracy specjalistów SEO.
Bądź w kontakcie ze specjalistą SEO
Wielu klientów agencji SEO po tym jak podpisze umowę, przestaje angażować się w działania na swojej stronie. To duży błąd. Warto interesować się tym, co dzieje się ze stroną i jej pozycjami. Specjaliści SEO raz w miesiącu przygotowują raporty, w których podsumowują statystyki witryny, wskazują, co zrobili w ramach pozycjonowania i jakie działania rekomendują w kolejnych miesiącach. Za każdym razem, gdy otrzymasz taki raport, przeczytaj go! Jeżeli coś nie jest do końca zrozumiałe, skontaktuj się ze specjalistą SEO. Z pewnością wyjaśni wszelkie niejasności i odpowie na pytania.
Zaangażuj się w zmiany, które są dobre dla SEO
Nie wszystkie działania specjaliści SEO mogą zrealizować samodzielnie. Z pewnością będą mieli dla Ciebie listę wskazówek i wytycznych, które warto wdrożyć na stronie, aby poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania. Pracownicy agencji SEO mogą zaproponować nowe nazwy kategorii produktów lub poprosić o stworzenie unikalnych opisów produktów z uwzględnieniem słów kluczowych. Nie odkładaj wprowadzenia tych zmian na koniec swojej listy. Specjaliście SEO trudno będzie poprawić widoczność strony w internecie, jeżeli nie wykonasz działań także po swojej stronie.
Dobra współpraca z agencją SEO jest ważna. Dwie strony (agencja i klient) powinny zaangażować się w pracę, której efektem będą wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Wtedy strona będzie częściej odwiedzana przez użytkowników, co przełoży się na wzrost konwersji.
Źródło fotgrafii: https://unsplash.com/@janesky