Mimo wzrastającego zapotrzebowania na nowe technologie ich sprzedaż wcale nie musi należeć do najprostszych. Należy pamiętać o kilku kluczowych metodach oraz zasadach sprzedaży usług IT w B2B, dzięki którym możliwe jest pozyskiwanie nowych klientów.

Sprzedaż usług IT w B2B – metody
Już na początku należy zaznaczyć, że mimo iż mowa o sprzedaż, cały proces nie leży wyłączanie w rękach sprzedawców. Muszą oni bowiem współpracować w porozumieniu z działem marketingu, który na co dzień zajmuje się kwestiami komunikowania z obecnymi jak i potencjalnymi klientami. Wobec tego do sprzedawcy należy kontaktowanie się z przedstawicielem firmy w celu ustalenia warunków umowy oraz planu działania, natomiast specjaliści od marketingu mają za zadanie takie firmy odnaleźć i dotrzeć do nich dzięki interesującym i angażującym treściom.
Metodą, która powraca do łask w wielkim stylu jest cold mailing. Choć przez pewien czas obawiano się, czy jest ona skuteczna i czy nie przypomina spamy, obecnie zauważa się jej skuteczność i dobre postrzeganie przez odbiorców. Wiadomość wysyła się do osoby, z którą nie nawiązywało się wcześniej współpracy. Aktualnie zdecydowanie lepiej widziane są maile, które są spersonalizowane i uszyte pod konkretnego adresata.
Marketing internetowy w dużej mierze opiera się o działania SEO. Mają one na celu poprawienie widoczności firmy w sieci, poprzez używanie m.in. słów kluczowych, content marketingu i copywritingu. SEO zajmuje się wyświetleniami organicznymi. Osiąga się je dzięki umieszczaniu w witrynie internetowej wartościowych treści, które Google postrzega jako interesujące do wyświetlenia swoim użytkownikom. Im bogatsza i merytoryczna jest strona, tym większa szansa, że pojawi się na górze wyników wyszukiwarki. Dobrze zaprojektowana strategia SEO oznacza, że strona będzie się pokazywać np. po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „sprzedaż usług IT w B2B”.
Skoro mowa o nowoczesnych technologiach, to nie sposób pominąć najnowsze narzędzie docierania do klientów, a więc social media. Tak zwany social media ninja wie, w jaki sposób formułować komunikaty i którymi kanałami docierać do wybranej grupy, aby osiągać zadowalające efekty, poprzez social selling. Jednym z najskuteczniejszych mediów społecznościowych zyskujących popularności wśród firm IT jest LinkedIn.
To tylko kilka z wielu metod, dzięki którym można skutecznie pozyskiwać nowych klientów dla branży IT. Aby osiągnąć zadowalające wyniki, należy docenić prace marketingowców. Można zatrudnić specjalistę w swojej firmie lub zdecydować się na outsourcing z agencji marketingowej. Wszystko zależy od konkretnych potrzeb danej firmy.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@fauxels