Branża IT, tak samo jak każdy inny sektor rynku technologicznego, potrzebuje działań marketingowych, by generować leady. Jakie kroki podjąć, by pozyskać nowych klientów w software house? Podpowiadamy sprawdzone sposoby sprzedaży usług IT.

Pozyskiwanie leadów IT – jak zacząć?
Badania wśród klientów sektora hi-tech pokazują, że wysoka jakość świadczonych usług jest najważniejszym czynnikiem, który ostatecznie przekłada się na sukces w postaci leada. Klienci poprzez jakość rozumieją nie tylko samą produkcję oprogramowania, ale także obsługi klienta. Dzięki satysfakcjonującej jakości natomiast, software house’y mogą liczyć na leady z poleceń obecnych klientów – polecenia uzyskanym po wykonaniu prac, mogą się okazać skutecznym sposobem na stymulowanie dynamicznego wzrostu, szczególnie w przypadku start-upów i firm w pierwszych latach działalności. Poza wspomnianymi referencjami software house’y korzystają z podobnych metod pozyskiwania klientów, jak firmy działające w oparciu o model SaaS. Zapytania przychodzące (tzw. inbound) są efektem synergii różnych technik marketingowych. Najistotniejszym elementem, który składa się na inbound jest content marketing oraz SEO skupione właśnie na pozycjonowaniu treści. Oprócz prowadzenia bloga, warto publikować na stronie www oraz w social mediach efekty naszych działań. Jednym ze sposobów na dzielenie się doświadczeniem i pokazywaniu klientom swoich osiągnięć jest
case study. To popularny wśród użytkowników rodzaj contentu, który pomaga w wyborze software house’u
Kolejnym krokiem, jaki warto podjąć w późniejszym okresie rozwoju firmy są działania skupione na rozpoznawalności marki. Wśród nich można wymienić:
- kampanie outbound – nastawione na określone rynki i często zautomatyzowane, trafiają do nieprecyzyjnie sprofilowanej grupy docelowej,
- platformy przetargowe i rankingi typu clutch.co – wszelkie serwisy internetowe, gdzie można publikować rankingi oraz zamieszać zapytania dotyczące oferty,
- typowe techniki marketingowe włącznie z emisją reklam.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@myleon